Új számítógépes oktatójátékkal bővíthetik a diákok történelmi ismereteiket
|
Budapest, 2006. október 24., kedd (MTI) - Freedom Fighter 56! című számítógépes játékot készített az amerikai Lauer Learning oktatási cég abból a célból, hogy a diákok történelmi ismereteit gyarapítsa - tájékoztatta Gulden Julianna, a cég sajtófőnöke kedden az MTI-t.
A forradalom 50. évfordulójára elkészült multimédiás termék, amely 28 mini-játékból, illetve több mint 200 képregény-részletből áll, nemcsak a diákok, hanem a tanárok számára is "érdekes" segédeszköz lehet a tanításban - olvasható a távirati irodához eljuttatott közleményben. Az interaktív képregény kétnyelvű audio hanganyagot is tartalmaz - áll a közlésben. Minden esemény, amelyet az oktatójáték feldolgoz, megtörtént, azokat az egykori résztvevők személyes beszámolói alapján rekonstruálta a készítő cég. A játékszabályokra vonatkozóan közlik: a felhasználók pontokat gyűjtenek, miközben segíthetnek a sebesülteknek, találkozhatnak a korszak történelmi személyiségeivel, belehallgathatnak a korabeli rádióadásokba, elolvashatják a forradalom röplapjait, láthatnak korhű tárgyakat, továbbá stratégiai döntések meghozatalára is rákényszerülnek. Gulden Julianna felhívta a figyelmet arra, hogy az 1956-os Budapest-térkép, a kislexikon, valamint a történelmi kronográfia lehetővé teszi az oktatási segédanyagként való használatot is. Mint fogalmazott, a cég azért készítette a számítógépes oktatójátékot, hogy elősegítse a diákok történelmi tisztánlátását, bővítse ismereteiket. A cég megbízásából a Szocio-Gráf Piac- és Közvélemény-kutató Intézet közvélemény-kutatást készített, melynek célja az volt, hogy felmérje a középiskolások, illetve a frissen érettségizettek 1956-ról szerzett tudását. A felmérés azt mutatta, hogy 1956-ról a megkérdezett 705 iskolás 20 százaléka nem is tanult, a forradalmat mindössze minden tizedik diák tartja a magyar nép három legnagyobb nemzeti tettei egyikének. A diákok keverik az 1848-as és az 1956-os forradalom, illetve a rendszerváltás eseményeit. A kutatás szerint a pedagógusok úgy látják, hogy az internet lehetőséget nyújt a tudás gyarapítására, s alkalmas segédeszközként játékra, kutatómunkára.
|